Árajánlat távfelügyeletre
Sokan úgy gondolják, hogy a távfelügyelet egy szükségtelen plusz havi kiadás! De érdemes tudni, hogy a teljes körű védelemhez nem elegendő a biztonsági zár és egy riasztórendszer. Mert legalább annyira fontos a 24 órás folyamatos felügyelet is!
Legyen szó akár már működő riasztórendszerről, vagy ép tervezési stádiumban lévőről, érdemes igénybe venni a távfelügyeleti szolgáltatást.
Az általunk ajánlott távfelügyeleti szolgáltatás országosan elérhető, egyedi, kedvező havidíjakkal és kiegészítő szolgáltatásokkal biztosítjuk leendő ügyfeleink részére!
Kérje díjtalan és kötelezettségmentes árajánlatunkat távfelügyelettel kapcsolatosan. A lenti adatlapot kitöltve és elküldve, melyben megadott adatait bizalmasan kezeljük. Kollégánk mielőbb felveszi Önnel a kapcsolatot és a lehető legkedvezőbb ajánlatot elkészíti.
Engedje meg, hogy segítsünk! Meglátja velünk megtalálja a megoldást!
„Pár hónapja vásárolt új ingatlanunkban kiépített riasztórendszer működött. Az előző tulajdonos elmondta, hogy bár biztonságos a környék, de Ő a rendszer kiépítése óta folyamatosan igénybe vette a távfelügyeleti szolgáltatást, az egyik neves országos szintű távfelügyelettől és ha gondoljuk nyugodtan átvállalhatjuk tőle a továbbiakban a szolgáltatást.
Mivel jó dolognak tartottuk mi is a 24 órás felügyeletet és járőrkivonulást, na meg ha már a riasztórendszer is megvolt, gondoltuk mi is körbenézünk a piacon, hogy a cégek milyen lehetőségeket és milyen költségekkel kínálják a „portékájukat” ügyfeleik részére, mielőtt az átvállalásnál döntünk.
Több céget is megkerestünk és kértünk ajánlatot ugyanarra a járőrös szolgáltatásra, köztük a már előzőleg igénybe vett szolgáltatót is megkerestük. Nem is annyira meglepődve tapasztaltuk, hogy ugyanazon a területen több cég is nyújt szolgáltatást hasonló feltételekkel, de különböző kedvezményekkel és díjakkal.
Volt olyan cég, aki ingyen biztosította az átjelző készüléket a távfelügyelethez, volt ahol ezért külön kauciót kellett volna fizetni. A kedvezmények tekintetében is igen eltérő lehetőségeket kínáltak, természetesen a plusz szolgáltatások tekintetében is voltak eltérések még ha olykor nem is túl jelentősek. Szóval egy kicsit dilemmába estünk, már csak azért is, mert ha bármelyikkel is hűség szerződést is kötünk, akkor további kedvezményekre számíthattunk. Olykor igaz a mondás, hogy a bőség zavarában nehéz a legjobbat kiválasztani, de mi igyekeztünk mégis.
Végül is úgymond az országos szintű két legnevesebb cég ajánlatait tettük le a családi tárgyalóasztalra. Különböző érveket és ellenérveket felsorakoztatva, mint havidíj, kivonulási idő és díj, plusz szolgáltatások, műszaki és ügyfélszintű támogatási háttereket átbeszélve végül is sikerült döntenünk és eddig nem okoztak csalódást. Ha baj van időben értesítenek és érkeznek a helyszínre. A beígért kedvezményeket kisbetűk és kiskapuk nélkül megkaptuk.
Bizonyos területeken több távfelügyeleti cég szolgáltatásai is megtalálhatóak, mivel területi lefedettségeik ezeknek a cégeknek igen nagy akár már kivonuló járőrszolgáltatás igénybevétele esetén is. Érdemes a végleges döntés előtt több szolgáltató ajánlatát összevetni és figyelembe venni a nyújtott kedvezményeket is (havidíj, átjelző készülék díja, egyéb szolgáltatások díjai), legyen szó akár csak az alap 24 órás felügyeletről és értesítésről.
„Budapesti lakásunkba kivonuló járőrszolgálatos riasztórendszer működik, mellyel elégedettek is vagyunk, hiszen amikor távol vagyunk az otthonunktól, akkor is biztosak lehetünk abban, hogy valaki a lakáshoz megy ha baj lenne.
Nemrégiben vásároltunk egy kisebb házat vidéken, ahová hétvégente visszavonulhatunk a rohanó élet elől, vagy majd esetleg később a nyugdíjas éveinket tölthetjük. Mindenféleképp szerettünk volna ide is egy olyan riasztórendszert kiépíteni, ami valamilyen szolgáltatóhoz átjelez és ha baj van kiküldenek valakit, hisz mi ritkán tartózkodunk még a helyszínen.
A budapesti lakásunk távfelügyeleti szolgáltatójával egyeztetve, akik egyébként országos szinten igen nagy lefedettséggel rendelkeznek sajnos kiderült, hogy ők nem tudnak azon a területen kivonulást biztosítani, még a partner cégükön keresztül sem. Valamint arra sincs jelenleg lehetőség, hogy riasztás esetén közvetlenül a helyi rendőrséget értesítsék, miszerint ki kellene menni a helyszínre. Ezért több szolgáltatóval is egyeztettünk ennek érdekében. Sajnos sok távfelügyelettel foglalkozó szolgáltató járőr lefedettség miatt a kivonulást szintén nem tudta vállalni, csak és kizárólag az értesítést biztosították. A negyedik szolgáltatónál jutottunk el oda, hogy bár nagyobb időkorláttal, mint az általános és sok cégnél bevált 15 perc, de riasztás esetén biztosítottak arról, hogy a helyszínre küldik a járőrt.
Volt még egy másik lehetőség is, hogy a már meglévő szolgáltatónk értesítéses szolgáltatásával, a településen működő helyi polgárőrseget, mint nonprofit szervezetet (akik, mint tudjuk támogatásokból tartják fenn működésüket) némi éves pénzbeli támogatás fejében vesszük igénybe. S amennyiben riasztás történik a diszpécser a településen járőröző polgárőrséget értesíti a kivonulással kapcsolatosan, de erről az előzetes igényt nekünk kell egyeztetni a polgárőrség vezetőjével.
Mire a dolog végére jutottunk viccesen meg is jegyeztük, hogy legközelebb úgy választunk új ingatlant, hogy előtte megkérdezzük a szolgáltatókat, hogy melyek azok a települések, ahol biztosan ki tudnak küldeni járőrt az ingatlanhoz, és majd az alapján választjuk meg a nyugdíjas éveink helyszínét. De megnyugtattak, hogy érdemes várnunk és közben érdeklődnünk, mert mire elérkezik az az idő a folyamatos változásoknak köszönhetően, akár már olyan településen is fognak tudni nyújtani kivonuló szolgáltatást, ahol előzőleg még nem. Szóval érdemes a lefedettség miatt többször is egyeztetni!”
Bizonyos esetekben a távfelügyeleti szolgáltatók bár országos lefedettséggel rendelkeznek, de kivonuló járőrszolgáltatást nem minden településen tudnak biztosítani, vagy csak magasabb időkorláttal, mint a szokásos. Ezek a területek a folyamatos fejlesztések és változó ügyfélkör miatt gyakran változhatnak, ezért érdemes többször is egyeztetni, amennyiben szeretnénk igénybe venni a kivonulást is.
Másik lehetőségként, azokon a területeken ahol a távfelügyelet kivonulást nem tud biztosítani érdemes még a helyileg járőröző polgárőrséggel is egyeztetni, hogy esetlegesen vállalnák-e némi támogatás fejében a helyszínre vonulást, amennyiben a diszpécser riasztás esetén értesíti őket.
“Édesapám halála után édesanyám egyedül maradt a vidéki ingatlanjukban, én pedig már jó ideje elköltöztem otthonról munka miatt, viszont aggódom érte, s valamilyen megoldást szerettem volna találni erre. Nem csak azért, mert annyi idősekhez történő betörésről lehet hallani mostanában a hírekben és mindenféle médiában, hanem azért is, mert az Ő egészségi állapota sem olyan, mint régen, ráadásul nem rég esett át egy csípőműtéten is.
Már többször is beszélgettünk arról, hogy kellene hozzá az ingatlanba egy riasztórendszert kiépíteni távfelügyelettel, de eddig mindig hajthatatlan volt, mert fél attól, hogy nem lesz képes megtanulni a kezelését, mindig azt mondja, hogy ezek a modern kütyük már nem neki valók. Testvéremmel próbáltuk meggyőzni, hogy nem olyan bonyolult dolog, és már sok olyan rendszer van, ami akár egy gombbal is ki-be kapcsolható. Ezekhez a rendszerekhez már szinte nem is szükséges különösebb kezelési tudás, viszont eddig még nem sikerült meggyőznünk a mamát.
Ezért elkezdtünk keresni olyan megoldást, ami csak a távfelügyeletet biztosítja. Mint később kiderült, ahhoz, hogy felügyelet alatt legyen a mama, nincs is szükség arra, hogy egy komplex riasztórendszer kerüljön kiépítésre, mert van arra is lehetőség, hogy csak maga az átjelző központ kerüljön felszerelésre, és innentől fogva tud működni a távfelügyelet, anélkül is, hogy egy teljes lakásriasztó rendszer kerülne be az ingatlanba. Nos ezzel már sikerült az édesanyánkat is meggyőznünk végre!
A távfelügyelet feltételei között, amit mindenképp nekünk kellett biztosítani az a folyamatos 220V-os tápellátás, de ez nem okozott problémát, hiszen az ingatlanban be volt kötve az áram. Elmondták, hogy természetesen áramszünet esetén képes a rendszer működni saját akkumulátorról, de hosszabb távon mindenképp szükség van áramra. Magát az átjelzéshez szükséges GSM-es modult, a SIM kártyával együtt a távfelügyeleti szolgáltató biztosította, azt nem kellett nekünk külön megvásárolnunk.
A szolgáltató cég még felhívta a figyelmünket arra, hogy amennyiben ódzkodunk a teljes rendszer kiépítésétől, azért mindenképp javasolnának némi héj (nyitásérzékelők az ajtón, ablakon), vagy csapda szerű tér (bizonyos helységekben elhelyezve mozgás érzékelőket) védelmet az ingatlanhoz.
Illetve, ha igényt tartunk rá, akkor az átjelző központhoz lehetséges rádiós távirányítással működő pánikjelzésre és ki-be kapcsolásra alkalmas eszközt csatlakoztatni.
Mamát meggyőztük, és ezután mi is megnyugodtunk, hogy 24 órás biztonságban van akkor is, ha mi nem vagyunk már ott vele.”
A távfelügyelet igénybevételéhez mindenképp szükség van átjelzési módra, amihez jellemzően ma már GSM/GPRS modulokat alkalmaznak, melyet a szolgáltató bocsájt ügyfelei részére. Találhatóak ma már olyan átjelző modulok, melyek akár riasztóközpontként is funkcionálnak és további eszközök kapcsolhatóak hozzá, mint nyitás-, mozgásérzékelő, sziréna. Ezek az átjelzők bár saját akkumulátorral rendelkeznek, mely egy esetleges áramszünet esetén maximális biztonságot nyújt az átjelzéshez ideiglenesen, de a folyamatos működéshez mindenképp szükség van 220V hálózati tápellátásra.
“Egy ideje már rendelkezünk kiépített lakásriasztóval, de eddig távfelügyeleti szolgáltatást nem használtunk hozzá, mivel mindig tartózkodott az ingatlanban valaki. Legalábbis sokáig így gondoltuk a dolgot, míg nem megtörtént az, amire nem számítottunk. Hétvégi családi bevásárlásunk ideje alatt, betörtek a lakásunkba. Igaz a sziréna megszólalt, de senki nem foglalkozott vele a környezetünkben.
Ezek után döntöttünk úgy, hogy mégis csak jó lenne valami kiegészítő védelem és a 24 órás távfelügyelet, kivonuló szolgáltatással egy tökéletes megoldásnak tűnt. De, mivel igen szűkösre lett szabva a betörés után a havi kiadásaink kerete, ezért alaposan szerettünk volna utánajárni, hogy valójában miért is fogunk majd fizetni. Ismerősöknél, akik már rendelkeztek hasonló szolgáltatással körbeérdeklődtünk, hogy mi is történik egy ilyen riasztás alkalmával és mit csinálnak a járőrök.
Bár elmondásuk szerint náluk még valós betörés nem történt, de már volt rá példa, hogy téves riasztás miatt ki kellett mennie a járőrnek az ingatlanhoz. Először a diszpécser hívta őket a riasztás miatt, majd mivel nem voltak otthon kérték a járőr helyszínre küldését. Nekik a családi ház miatt szükség volt a kulcsőrzésre is, mivel kerítés veszi körbe az épületet. Mire a tulajdonos is a helyszínre ért, ami kb. 10 perc volt, már a járőr a helyszínen tartózkodott és a házat körbejárva egy kézi kamerával videót készített és megkérte őket, hogy igazolják magukat. Miután kívülről körbejárták az ingatlant és nem találtak semmit, együtt bementek a házba és ott is tovább rögzítve az eseményeket. Szerencsére nem találtak semmit, így a kivonulásról egy jegyzőkönyvet készített a járőr, amit ott hagyott náluk s elköszöntek egymástól.
Felmerült azonban bennük is a kérdés, hogy mi lett volna ha?! Amit gyorsan meg is kérdeztek a járőrtől, hogy mi történt volna abban az esetben ha valós a behatolás. A járőr elmondta Neki, amennyiben a helyszínen betörésre utaló nyomokat találnak, mint nyitott, vagy betört ablak, ajtó, értesítik a rendőrséget és biztosítják a helyszínt a tulajdonos és a rendőrség megérkezéséig. Amennyiben pedig még a behatoló is a helyszínen tartózkodik, őt a lehetőségeikhez képest próbálják feltartóztatni, de a tulajdonos kiérkezéséig magába az ingatlanba nem mennek be.
Ezek után úgy döntöttünk, hogy az általuk is igénybe vett cég szolgáltatásait bátran igénybe merjük venni.”
A távfelügyeleti kivonulójárőr intézkedési rendjét egy esetleges riasztás esetén szigorú előírások határozzák meg! Kivonulás esetén az eseményeket dokumentálják, melyről minden esetben jegyzőkönyv készül, a riasztás leadásától kezdve, a helyszínre történő kiérkezés idejéig és a helyszínen tapasztaltakról egyaránt. A helyszínen videó vagy digitális kép felvételek készülnek, melyet az ügyfél kérésére egy betörés alkalmával a távfelügyeleti cég rendelkezésre bocsájt. Nem megfelelő intézkedés esetén, amennyiben valós betörés történik, a távfelügyelet felelősségvállalással felel a járőrért.
“Kiépített riasztórendszerünk mellé szerettünk volna távfelügyeleti szolgáltatást igénybe venni. Amikor beszerelésre került a riasztó még nem tartottuk lényegesnek ezt a szolgáltatást, illetve a magas havidíja miatt is szerettük volna elkerülni. Mára viszont aktualitást nyert, egyrészt azért mert kevesebbet tartózkodunk folyamatosan otthon, másrészt mégis csak jól jön egy folyamatos 24 órás rendszer felügyelet.
Több csatornán is elindultunk a keresgélésben. Körbe érdeklődtünk ismerősök körében, hogy kinek milyen tapasztalatai vannak, illetve belevetettük magunkat az internetes nagy világhálóba is, hogy ki mit kínál és milyen díjon.
Ami nyilvánvalóvá vált, hogy nagyjából hasonló árakat kínálnak a cégek, itt-ott van némi eltérés a havidíjban, csak a kedvezményeknél található már olykor tetemesebb különbség. Az egyértelmű volt, hogy megbízhatóság miatt és a telefonos szolgáltatók egyre ritkábban alkalmazott analóg vonalas átjelzése miatt a GSM, GPRS megoldást fogjuk választani.
Tehát az első kérdés, hogy kik azok a szolgáltatók, akik ingyen biztosítják ügyfeleik részére az átjelzéshez szükséges készüléket és a SIM kártyát. A következő szempont pedig, hogy melyik szolgáltatást is szeretnénk. Alapból a sima értesítéses szolgáltatás minden cégnél kedvezőbb, hiszen a kivonulást nem kell a saját emberükkel megoldani, az már, hogy riasztás esetén a helyszínre menjen valaki a mi feladatunk lenne. Itt jellemzően a havidíjak a 1.500 és 3.000 Ft plusz Áfa körül voltak megtalálhatóak. Mi mindenképp szerettük volna azt is, hogy riasztás esetén valaki a helyszínre menjen, ezért a kivonuló szolgálatot is bele kalkuláltuk a költségekbe, amelynél már voltak eltérések. Voltak olyan szolgáltatók, akik a havidíjba belefoglalva ajánlották a szolgáltatást, jellemzően ezzel további 2.000 és 3.000 Ft-tal növekedett meg az alapdíj, de ha riasztás történik, akkor kiküldik a járőrt a helyszínre. Persze felmerült a kérdés, hogy mi történik akkor, ha nem valós betörésre megy ki a járőr? Itt találtunk olyan szolgáltatót aki éves szinten bizonyos darabszámig ezt ingyen biztosítja, és csak az a feletti kiszállásáért számláz ki külön díjat, és volt olyan szolgáltató is, aki már rögtön az első téves kivonulásért díjat számláz. Lehetőség volt arra is, hogy csak bizonyos esetekben jöjjön ki a járőr, amikor mi kifejezetten kérjük, itt az alapdíjra nem került plusz költség, viszont minden egyes kivonulást külön kiszámláztak volna, ennek a szolgáltatásnak a költsége az alkalmanként 3.000 és 8.000 Ft közötti összeg volt (itt már azért lényeges árkülönbségek találhatók). Aztán következtek a plusz szolgáltatások, mint kulcsőrzés, nyitás-zárás figyelés, tűzjelzés figyelés, és műszaki berendezések, mint hűtő-fűtő berendezések állapotában bekövetkező változások figyelése. S akkor már csak a kedvezmények mértéke volt ami még inkább megbolondította az egészet, mint hűségszerződés kötés esetén, havidíj kedvezmény, és díjelengedés, ingyenes rendszerátvizsgálás és egyéb meglepő kedvezmények.
Összességében, mire a végére jutottunk, az egész család csak számokat és kedvezményeket látott. Szóval adott volt a feladat, hogy vegyük elő a jó öreg matematika könyvet és kezdjünk el számolni, valamint állítsuk fel a pro és kontra érveket az egyes távfelügyeleti szolgáltatóknál, mint személyi és műszaki háttértámogatás. Ezután már csak ki kellett választani a számunkra legkedvezőbbet.”
A távfelügyeleti szolgáltatók havidíjai jellemzően három részből tevődnek össze. Az első része az alapköltség, mely az átjelzés és a rendelkezésre állást foglalja magába, ez történhet vezetékes átjelzéssel és GSM/GPRS modulos átjelzéssel. A második része tartalmazza a 24 órás felügyelet díját és az ügyfél, vagy megbízott személy telefonos értesítésének díját. S a harmadik része a havidíjnak tartalmazza az egyéb plusz szolgáltatások díját, mint kivonulás
“Családi házunkba beszereltettük a riasztórendszert, illetve távfelügyeleti szolgáltatást is igényeltünk hozzá kivonuló járőrrel. Bár eleinte sokalltuk a szerződésben vállalt 15 perces kivonulási idő hosszúságát, de mivel több távfelügyeleti szolgáltatót is megnéztünk és ez volt a jellemző vállalási időpont, hát sok lehetőségünk nem maradt.
Félelmeink között szerepelt többek között, hogy egy betörés alkalmával mire kiérne a járőr már a fél lakást ki is tudnák pakolni, akkor viszont miért is fizetjük mi havonta a díjat. Aztán gyorsan választ is kaptunk az aggályunkra. A szolgáltatók 15 percet vállalnak szerződésben a kivonulásra, de jellemzően 5-10 percen belül riasztástól a helyszínen vannak a járőrök, viszont számolni kell azzal is, hogy lehetnek olyan események, melyek akadályozhatják a helyszínre jutását a járőrnek. Illetve, ha valóban betörnek az ingatlanba és a járőr mégsem érkezik ki a vállalt határidőn belül, amely bár nagyon csekély mértékben, de mégis előfordulhat, akkor az okozott kár egy bizonyos részét, a szerződésben szereplő keretek és határok között a távfelügyeleti cég felelősség biztosítása rendezi, és ez a riasztási jegyzőkönyvben visszaellenőrizhető. Ami viszont minden távfelügyeleti cég szerződésében benne van, az a vis major esete. Lehetnek olyan természeti események, melyek külsőleg befolyásolják a járőr helyszínre érkezését ilyen lehet, egy árvíz, nagy tömegben leesett csapadék (eső, hó), vagy egyéb természeti katasztrófa, ebben az esetben sajnos a szolgáltató cég sem tudja vállalni a felelősséget.
Persze, arra is felhívták a figyelmünket, hogy mivel az ingatlan héjvédelemmel (az ablakon és az ajtón nyitásérzékelők lettek felszerelve) is el van látva, így már a behatolási próbálkozás kezdeti állapotában is jelezhet a riasztó a távfelügyelet felé, mellyel jelentősen csökken a betörőnek az ideje. S akkor még a kültéri védelemmel ellátott ingatlanok esetén a jelzés gyorsasága miatt, még inkább csökkenti a betörő ténykedési ideje.
Na és akkor ott van még a választott szolgáltató esetén az évente 4 db díjtalan téves kivonulás lehetősége, ahol bár valljuk be nem a legszebb dolog, de 1-2 alkalommal akár ingyen is lehet tesztelni, hogy valóban milyen gyorsan is ér ki a járőr egy riasztás esetén a helyszínre.”
A kivonuló járőrszolgáltatás igénybe vétele esetén az általánosan elfogadott és szerződésben rögzített maximált idő a 15 perc, jellemző egy-egy riasztás esetén ettől kedvezőbb időintervallum alatt ér az ingatlanhoz a járőr, mely bizonyos esetekben akár 5-10 perc. Természetesen előfordulhatnak olyan esetek, hogy a vállalt időn belül mégsem sikerül a járőrnek a helyszínre érkeznie, de betörés eset ezekben a helyzetekben a távfelügyeleti szolgáltató kártérítési kötelezettséggel tartozik ügyfelei felé.
“Mikor pár évvel ezelőtt kiépítésre került lakásunkba a riasztórendszer az otthoni telefonunkon keresztül csatlakoztattuk a távfelügyeleti szolgáltatásra. Kedvezőbb is volt anno a díja, és ha már ott volt, gondoltuk legalább ennyi hasznát vegyük, hiszen egyre inkább csak a mobiltelefonunkat használtuk egymás közötti beszélgetésre.
Idővel azonban szerettük volna végleg megszüntetni a vezetékes telefont a kihasználatlansága miatt és érdeklődtünk a szolgáltatónál, hogy milyen más megoldáson tudna működni a rendszer. Elmondták, hogy az átjelzések többsége ma már leginkább GSM/GPRS modulon keresztül történik, egyrészt a nagyobb megbízhatóság miatt, mivel ez az átjelzési mód kevésbé szabotálható. Hiszen a vezetékes telefonoknál a lakásokba kábelen keresztül jut el a vonal, ami kívülről ha könnyen elérhető könnyen el is vágható, így egy esetleges betörésnél a riasztórendszer nem fogja tudni továbbítani a jelet a fogadóközpontba, amiért a szolgáltatót még csak felelősségre sem lehet vonni.
Illetve az egyre inkább elterjedő kábel TV, telefon és internet szolgáltatások miatt az analóg telefonvonalak ideje is leáldozóban van. Amit viszont kevesen tudnak, hogy ezeknél a telefonvonalaknál a szolgáltató egy esetleges áramszünet esetére szünetmentes tápegységet nem biztosít az ügyfelek részére, ezért ha áramszünet van az ingatlanban a szolgáltatás is szünetel.
A távfelügyeleti cég ajánlatában szereplő GSM modult a szolgáltató ingyen biztosítaná részünkre, abban az esetben, ha áttérnénk a telefon vezetékes átjelzésről. Természetesen némileg emelkedne a havidíj, hiszen itt már az átjelzéshez szükséges SIM kártyát is a szolgáltató cég biztosítaná, és a havidíjba belefoglalnák annak a fenntartási költségét is.
Ekkor szembesültünk azzal a ténnyel, hogy eddig majdnem ugyanannyit fizettünk ki a távfelügyeletre, a kevésbé megbízható telefonvonalas átjelzésért, mint a biztonságosabb GSM modulosért, hiszen bár a vezetékes telefont már nem használtuk effektív valós telefonálásra mégis fizettük havonta azt az 1000 Ft-os díjat, amiért a telefontársaság biztosította számunkra a vonalat.”
A távfelügyeleti átjelzésnek több módja is van egy lakásriasztó rendszer esetén. A régebbi hagyományos átjelzési mód, vezetékes telefonvonalon keresztül történik, ebben az esetben az ingatlanban rendelkezni kell analóg telefonvonallal, melyre a riasztóközpont csatlakozása történik. A vezetékes telefonvonali átjelzés könnyen szabotálhatósága végett (bejövő kábel elvágása), illetve az egyre inkább elterjedő kábel telefon szolgáltatás miatt, mely egy esetleges áramszünet esetén szolgáltatás kimaradással járhat szünetmentes tápellátás biztosítása nélkül, ma már egyre gyakrabban alkalmazzák a GSM/GPRS modulos átjelzést. A GSM/GPRS modulos átjelzésnél a szolgáltató cégek biztosítják ügyfeleik részére az átjelző készüléket a kommunikációhoz szükséges SIM kártyával együtt. Illetve lehetőség van még a párhuzamos átjelzési módra is, melynél együttesen alkalmazzák a vezetékes vonali átjelzést és a GSM/GPRS modulos átjelzést a szolgáltatás biztosítására.
„Érden lévő lakásunkban és a balatoni nyaralónkban is rendelkezünk lakásriasztóval, mindkét helyen igénybe vesszük a távfelügyeleti szolgáltatást, hiszen vannak olyan időszakok, amikor hosszabb ideig távol vagyunk hol az egyik, hol a másik ingatlantól. Nem beszélve arról, hogy bár havonta költségei vannak a szolgáltatásnak, de mégis egy plusz biztonságot jelent számunkra az a tudat, hogy a nap 24 órájában valaki folyamatosan felügyeli a riasztókat, és ha bármi probléma adódik, erről értesít minket.
A távfelügyeletnél az alap kivonuló szolgáltatást vettük igénybe, mely magába foglalta, hogy ha riasztás történik és igényt tartunk rá, akkor a helyszínre küldik a járőrt szemlézni adott időn belül. Eddig nem is történt szerencsére semmi olyan dolog, amiért valóban fel is kellett volna lépnie a járőrnek tevőlegesen a kiszállás alkalmával.
Ám, egyik alkalommal, miközben a balatoni nyaralónál riasztást jelzett a rendszer és a járőr kiment a helyszínre, a diszpécser jelezte telefonon, hogy bár betörésre utaló nyomokat nem látott a nyaralónál a járőr, de a külső növényzet igen csak akadályozza a tisztán rálátást az ingatlanra így kerítésen kívülről. Ezért szeretné felhívni a figyelmemet a kulcsőrzési lehetőségre. Szerencsére ekkor sem volt valós betörés, csak az egyik érzékelőbe beköltözött apró rovar viccelt meg minket, okozva riasztást.
Nem igazán értettem, hogy ez valójában mit is takart, ezért utána érdeklődtem, hogy ez mit is jelent és nem mellékesen milyen plusz költséggel jár majd nekem. Elmondták, hogy mivel zárt kapu van az ingatlannál és kerítés, így csak az ingatlan azon részét tudják megnézni, ami kívülről a növényzet takarása nélkül látható, de ha biztosítok a járőrnek egy kapukulcsot, abban az esetben riasztás alkalmával ő bemegy az udvarra és teljesen körbejárja a nyaralót. Természetesen van a kulcsőrzésének némi plusz költsége, amely pár száz forint többletet jelentene számunkra havonta, de van arra is lehetőség, hogy ezt, egyéb más plusz szolgáltatásokkal együtt kedvezően megkapjuk egy prémium szolgáltatás keretében.
Itt felmerült a kérdés, hogy vajon akkor mi történik az érdi társasházi lakásunk esetén, ahol szintén az épületbe való bejutáshoz szükség van kapukulcsra, vagy kapukódra, ahhoz hogy a mi emeleti szintünkre feljöhessen bárki is. Mint megtudtuk, itt szintén fennforgás van, hiszen addig amíg nem biztosítunk kulcsot a számukra a bejutáshoz csak a kapuból tudnak intézkedni vagy a lakók jóindulatára, esetleges jóhiszeműségére hagyatkozhatnak juthatnak be az épületbe.
Ettől kezdve már a prémium szolgáltatást vesszük igénybe az ingatlanoknál, így ha bármilyen riasztás történik biztosak lehetünk abban, hogy alaposan körbejárja a területet a járőr, s melléje még egyéb hasznos szolgáltatást is kapunk a távfelügyelettől!”
Távfelügyelet esetén a kulcsőrzési szolgáltatást igénybe véve, lehetőség van arra, hogy egy kapukulcsot vagy kapukódot adva a járőrnek riasztás jelzés esetén közvetlenül körbe tudja járni az ingatlant kerítésen belülről is, illetve társasház esetén a megfelelő emeleti szintre bejusson. E nélkül a szolgáltatás nélkül csak és kizárólag kerítésen kívülről van lehetősége megfigyelni az ingatlan állapotát a járőrnek.
„ Pár hónappal ezelőtt történt meg az, amire álmunkban sem mertünk volna gondolni, ha nem velünk történik meg!
Családi házunkban kiépített riasztórendszer működik. Igazság szerint távfelügyeleti szolgáltatást nem vettünk eddig igénybe, mivel úgy gondoltuk nem sok értelme lenne, hiszen kettő darab kaukázusi őrkutya tartózkodott kint állandóan az udvaron, ezek alapján ki gondolná, hogy bárki is megpróbálkozik a mi lakásunkat kirabolni, na meg csak a felesleges plusz kiadással terhelte volna a családi kasszánkat is. Hiszen a járőrök a kutyusoktól úgysem jöttek volna be a kerítésen belülre. Először még a riasztórendszert is feleslegesnek gondoltuk pont a házőrzők miatt, de fő a biztonság alapon és gondolva a későbbiekre is egy felújítás alkalmával beszereltettük a rendszert.
Egyik hétvégén családlátogatásból tértünk haza a szülőktől, későre járt már az idő, így csak az utcai közvilágításra tudtunk először hagyatkozni. Az első furcsaság az volt, hogy a kutyák nem vártak minket csaholva a kapun belépve. A gyerekek el is indultak a hátsóudvarra, hogy megkeressék őket, mi pedig a feleségemmel célba vettük a bejáratot, hogy kipakoljunk és megkezdjük a szokásos vasárnap esti rákészülést a hétfői munkanapra. Az ajtóhoz érve döbbenten láttuk, hogy a biztonsági ajtó zárja megrongálva, az ajtó felfeszítve. Feleségem előkapva a telefonját és hívta a rendőrséget, akik megkértek, hogy amíg ki nem érkeznek a kollégák, addig lehetőleg ne lépjünk be az ingatlanba és ne is nyúljunk semmihez, én pedig rögtön elindultam a gyerekek után kutyakeresőbe.
Sajnos, gyorsan rájuk is találtunk, az udvaron voltak, hogy milyen állapotban azt inkább itt, most nem részletezném. Később, mint ahogy azt a nyomozóktól megtudtuk, nem volt egyedi az esetünk, s még örülhettünk annak, hogy életben maradtak, mert olykor igen drasztikus eszközöket is alkalmaznak az elszántabb behatolók a családi ház őrzőjével szemben.
A következő nagyobb sokk az ingatlanba történő belépésünk alkalmával ért minket! Már nem is azt kezdtük el keresni, hogy mi tűnt el a lakásból, hanem hogy egyáltalán mi az a dolog, amit a helyén hagytak a betörők, miközben felforgatták az egész „magánéletünket”. A több órás helyszínelés végeztével, azzal kapcsolatos kérdésünkre, hogy van-e esély arra, hogy előkerüljenek az illetéktelen behatolók és eltűnt vagyontárgyaink, a rendőrök nem túl sok biztató szóval hagytak minket magunkra.
Gondolom, azt már meg sem kell említenem, hogy aznap éjjel szinte senki sem bírt aludni a családból. A feleségemmel mi egész éjjel pakoltunk és próbáltuk megtalálni azokat a dolgokat, amik esetleg hiányozhatnak még az otthonunkból, hiszen több év alatt felhalmozott tárgyakat és emlékeket kellett felidézni és megtalálni, gyermekeink pedig attól tartottak, hogy visszajönnek azok az emberek, akik mindezt tették velünk. Másnap a szomszédokkal beszélve, megtudtuk, hogy bár a sziréna megszólalt egy időre, de senki nem gondolta, hogy komoly veszély lenne, hiszen pár perc alatt sikerült a betörőknek elhallgattatni, így azt gondolták, hogy csak egy véletlen műszaki hiba, vagy rossz kezelés okozhatta a jelzést.
Viszont mindezen történések után döntöttünk úgy, hogy az a havi pár ezer forintos kiadás megér nekünk annyit, hogy egy 24 órás folyamatos felügyelet legyen az otthonunkban, és ha bármi baj történne, azonnal értesítenek minket is telefonon. Mellette pedig pár percen belül egy erre hivatott járőrt is a helyszínre küldenek, aki ha a kutyákkal történne is valami körbe tudja járni az ingatlant addig, amíg mi haza nem érkezünk. „
A távfelügyeleti szolgáltatással együtt igénybe vett járőrszolgáltatásnál, ha kutya tartózkodik az ingatlannál két dolog fordulhat elő.
1. Riasztás alkalmával a kutya fogadja a járőrt a kapuban, így nagy valószínűséggel a behatoló sem juthatott be az ingatlanba, hacsak nem a kutya által jól ismert személyről van szó. A járőr erről értesíti a diszpécsert, aki telefonon tájékoztatja a tulajdonost, vagy az általa megbízott személyt. Ez alapján az illetékes dönthet a további intézkedés szükségességéről.
2. Valós esemény alkalmával a kutyát az illetéktelen behatoló jobb esetben azt elkábítva jut be az ingatlanba, így a járőr a helyszínre érkezés alkalmával, azt tapasztalja, hogy a házőrző nem fogadja őt, így körbe tudja járni az ingatlant a kerítésen belülről is, és a látottak alapján értesíti a diszpécsert a helyszínen történtekről.
“Vidéken lévő nyaralónk riasztórendszere mellé távfelügyeletet szerettünk volna, mivel csak időszakosan tartózkodunk a helyszínen és ha bármi történik nem tudunk egyből oda menni, valamint a szomszédok sem tartózkodnak folyamatosan odalenn, így még az a lehetőségünk sincs meg, hogy valaki átszaladjon megnézni nem-e történt betörés. Ezért távfelügyelettel együtt szerettük volna használni a riasztót.
Az ajánlatkérések folyamán felmerült, hogy kössünk-e hűségszerződést, vagy sem, mivel nagyon sok cég ajánlatában szerepelt, hogy amennyiben hűségidővel együtt vesszük igénybe a szolgáltatást különböző kedvezményeket tudnak nyújtani számunkra.
Ezért több szolgáltatóval is egyeztetve a következő válaszokat kaptam arra, hogy mégis milyen előnyökkel jár számunkra a hűségszerződés.
1, Hűségszerződés ideje alatt a havidíj nem változhat kedvezőtlenül, így infláció esetén sem növekedhet a havi fizetendő összeg,
2, Hűség vállalás esetén akár havidíj kedvezményt is adhat a távfelügyelet, mely jelentkezhet
csökkentett havidíjban, vagy havidíj fizetés elengedésében, bizonyos szolgáltatók esetén előfordulhat egyszerre mindkét kedvezményt megadják az ügyfelek részére,
3, Ha riasztórendszer kiépítésével együtt vesszük igénybe a távfelügyeleti szolgáltatást és vállaljuk a hűség szerződés megkötését, a riasztórendszer kiépítésének díjából jelentős kedvezményt nyújt számunkra a szolgáltató,
4, Kiépített riasztórendszer esetén egyéb szolgáltatásokat biztosítanak hűségvállalás esetén, mint ingyenes rákötés, karbantartás, rendszer átvizsgálás, hisz enélkül egyébként sem lehetne rácsatlakoztatni a szolgáltató központjára,
5, Az átjelző berendezést (GSM/GPRS modul) ingyenesen biztosítják, ami akár több tízezer forint költséget is jelenthetne.
De persze ott van a másik oldal is, hogy mi történik akkor, ha a hűségszerződés ideje alatt, az ügyfél mégis megkívánja szüntetni a távfelügyeleti szolgáltatást bármilyen okból, ez milyen hátrányokat jelenthet.
1, Egy esetleges költözés alkalmával, ha csak nem szeretnénk tovább vinni a távfelügyeleti szolgáltatás, és az új tulajdonos sem vállalja át a szerződést tőlünk, hűség időn belüli felmondás esetén a kedvezmény teljes vagy bizonyos szolgáltatóknál időarányos részét vissza kell fizetni a szolgáltatónak.
2, Hűségidőn belül az igényelt szolgáltatás nem módosítható lefelé (pl. kivonuló szolgáltatást nem lehet értesítéses szolgáltatásra váltani).
3, A megkötött hűségidős távfelügyeleti szolgáltatásnál nincs lehetőség másik szolgáltató kedvezményeit igénybe venni.
Ezek után maradt némi dilemma, hogy mit is tegyünk, de mivel egyelőre nem áll szándékunkban, hogy eladjuk a mi kis nyugalomszigetünket, így a hűségszerződés aláírása mellett döntöttünk, a csábító kedvezmények miatt is.”
A távfelügyeleti szolgáltatásnál a cégek hűségszerződés vállalása esetén különböző kedvezményeket nyújtanak ügyfeleik részére, mely különböző formában jelennek meg szolgáltatónként. Jellemző a kedvezményes havidíj, vagy díjelengedés, ingyenes átjelző biztosítása az ügyfél részére. Amennyiben a hűség idő lejárta előtt az ügyfél mégis megkívánja szüntetni a szolgáltatást számolni kell azzal, hogy a szolgáltató cég a kedvezmény teljes, vagy időarányos részét visszakéri.
“Sokáig gondolkodtunk azon, hogy a Balaton partján lévő nyaralónkat miként is óvhatnánk a hívatlan vendégektől és látogatóktól. Megvásárláskor a riasztórendszer már ki volt építve a nyaralóban, viszont a távfelügyeleti szolgáltatást nem akartuk átvállalni az előző tulajdonostól, mert úgy gondoltuk, hogy bőven elegendő a riasztórendszer megléte és az utcafrontról is jól látható hangos sziréna, ahhoz, hogy elrettentse azokat a személyeket az ingatlantól, akik csak a gyors haszonszerzés lehetőségét látják benne.
Na meg a tavasz-nyár nagy részében úgyis tartózkodik ott valaki, így értelmetlen is lenne azért a pár hónapért még havonta egy magasabb összeget kifizetni. Tavasszal szépen úgymond le is költöztünk, vittük azokat a berendezési tárgyakat is, amiket télire nem akartunk ott hagyni egyébként sem, majd a nyár folyamán a család néhány tagja folyamatosan birtokába vette a nyaralót. Kellemes emlékekkel és rengeteg jókedvvel tértünk vissza a szmogos városban átvészelni egy újabb őszt és egy újabb telet.
Eltelt a hideg időszak és mi tavasszal nekiindultunk újból birtokba venni az ingatlant, hogy felkészítsük a nyári lakhatásra. A nyaralóhoz érve szembesültünk azzal, hogy nem csak mi hagytuk magára az ingatlant, de a szomszéd nyaralók tulajdonosai is, és jóformán az egész utcában átfésülték a kedves betörők az ingatlanokat. Akadt olyan is, amit lakhatás céllal használtak, még az sem zavarta őket túlzottan, hogy nem volt téliesítve.
Az első döbbenet után legalább azzal vigasztaltuk magunkat, hogy a fontosabb tárgyakat elvittük a nyaralóból és nagy értékű kárt nem tudtak okozni számunkra. Csak amikor nem találtuk az elektromos kerti eszközöket (fűrész, fűnyíró, szegélyvágó) és a kisebb konyhai berendezéseket, kávéfőző, mikró, olajsütő, kezdtük egy gyors fejszámolásba, hogy akkor ezek pótlása mibe is fog fájni nekünk… Meglepődve konstatáltuk, hogy ezek értéke közel a 100.000 Forintos nagyságrendet üti, ha nem többet.
A szomszédokkal találkozva tudtuk meg, hogy volt olyan, aki szerencsésebb volt tőlünk és köszönheti mindezt annak, hogy időszakos távfelügyelet vesz igénybe a szolgáltatónál kivonuló járőrszolgálattal. Elmondta, hogy bár folyamatos távfelügyelettel rendelkezik, de vannak olyan hónapok, amikor biztosan tudják, hogy valaki folyamatosan tartózkodik az ingatlanban és erre az időszakokra szünetelteti a szolgáltatást, így GSM-es átjelzés esetén csak egy minimális SIM kártya készenléti díjat fizet azokra a hónapokra, az összes többi hónapban pedig igénybe veszi a kivonuló szolgáltatással együtt.
Mindez után mi is úgy döntöttünk, hogy talán tanulva a drágább volt a leves, mint a hús esetéből, ellentétesen az otthoni ingatlanunkban és a nyaralóban, mi is igénybe vesszük mindkét helyen a szolgáltatást és időnként hol az egyik, hol a másik helyen kérjük a szüneteltetést, annak függvényében, hogy melyik ingatlanban tartózkodunk ép többet.”
Az időszakos távfelügyeleti szolgáltatás lehetővé teszi, hogy csak bizonyos időkben vegyük igénybe a rendszer figyelést, így ha huzamosabb ideig távol vagyunk, vagy gyakrabban hagyjuk el az ingatlant folyamatos megfigyelés alatt áll, viszont ha rendszeresen tartózkodik valaki a helyszínen megoldható a rendszer megfigyelésének ideiglenes kiiktatása. Ezzel spórolhatunk a havi kiadások költségén, de mégis bármikor igénybe vehető egy hirtelen elutazás alkalmával is. Az időszakos távfelügyelet esetén, azokban az időszakokban amikor nem kérjük a 24 órás felügyeletet és kivonulást, csak abban az esetben kell fizetni, ha GSM modulon keresztül történik az átjelzés. Ekkor is csak egy minimális összeget, mely fedezi a modulban található SIM kártya készenléti költségeit.